FAQ

Veel­gestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen bij het gebruik van Cargosight.

Of download de Cargosight handleiding.

Inloggen

01.

Ik zie alleen maar waterstanden
Arrow down
Arrow top

Als je op een tabblad klikt krijg je een inlog scherm.

02.

Ik wil graag gebruik maken van de app, waar vind ik deze?
Arrow down
Arrow top

Je vind de app in de Apple Store of in de Google Playstore.

04.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer
Arrow down
Arrow top

Onder het inlogscherm kunt u op wachtwoord vergeten drukken, u krijgt een email om deze te resetten.

03.

Ik heb enkel een wit scherm als ik de app opstart
Arrow down
Arrow top

De oplossing is om de app te verwijderen en een nieuwe te installeren.

Gebruik app

01.

Mijn toerbeurtdatum staat niet goed
Arrow down
Arrow top

De toerbeurtdatum is aan te passen met het potloodje

02.

Hoe voeg ik documenten toe in de app?
Arrow down
Arrow top

In de reis zie je een document teken, als je daarop drukt opent er een galerij. Hier zie je de documenten die er staan, rechtsboven staat een + waar je de documenten kan toevoegen.

03.

Ik wil mijn vrije tijd doorgeven, kan dat?
Arrow down
Arrow top

Jazeker, in tabblad afwezigheid kan je via de + knop je afwezigheid invoeren.

05.

Waar dient de Clear Cache knop voor?
Arrow down
Arrow top

Deze knop zorgt dat de temporary files worden gewist, dit kan een mogelijke oplossing zijn voor foutmeldingen.

06.

Waar dient de overige knop voor?
Arrow down
Arrow top

Hier vind je de Cargosight App versie informatie.

07.

Ik wil graag een andere taal kiezen, kan dat?
Arrow down
Arrow top

In Configuratie in overige functies kan je de taal aanpassen.

08.

Waar dient de envelop voor?
Arrow down
Arrow top

Dit icoon komt naar voren als er NL wet 2011 wordt gekozen, via dit icoon kan je jezelf alvast voormelden. Er opent een email met een gegenereerde tekst die je kan aanpassen waar nodig en je kan deze email dan versturen naar de losplaats.

10.

Ik zie maar een aantal reizen in de app
Arrow down
Arrow top

Vanwege de data opslag kan je maximaal 15 reizen terug kijken.

03.

Ik heb enkel een wit scherm als ik de app opstart
Arrow down
Arrow top

De oplossing is om de app te verwijderen en een nieuwe te installeren.

Kleurbetekenissen

01.

Wat betekenen de verschillende kleuren?
Arrow down
Arrow top

Oranje = Toekomst / gaat nog gebeuren
Blauw = Heden / is nu aan de gang
Grijs = Verleden / is achter de rug

Rood vignet = Geen losbewijs / nog niet binnen bij de afdeling afrekeningen
Geel vignet = Is in behandeling / afrekening wordt gemaakt
Groen vignet = Afrekening is betaald

02.

Waarom zie ik verschillende vignetten?
Arrow down
Arrow top

Je bent aangemeld bij meerdere bevrachtingskantoren

03.

Ik heb enkel een wit scherm als ik de app opstart
Arrow down
Arrow top

De oplossing is om de app te verwijderen en een nieuwe te installeren.

Foutmeldingen

01.

Foutmelding: Token is ongeldig
Arrow down
Arrow top

Meld de app af en start opnieuw

02.

Ik zie alleen oude charters
Arrow down
Arrow top

Naast de scheepsnaam staan 3 streepjes (het hamburger menu) als je hier op drukt krijg je overige functies, als je op clear cache drukt moet het opgelost zijn.

03.

Ik heb enkel een wit scherm als ik de app opstart
Arrow down
Arrow top

De oplossing is om de app te verwijderen en een nieuwe te installeren.

Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem contact op met je bevrachters­kantoor
Logo 50 jaar interrijn2022
Michel Bezemer & Julian Boode